Elektrėnų pedagogų geroji patirtis

Informuojame, kad vadovaudamiesi asmens duomenų apsaugos taisyklėmis, viešindami mokytojų atvirų pamokų / veiklų medžiagą gerosios patirties sklaidos skiltyje, užtikriname, kad mokytojai yra gavę mokinių tėvų sutikimus, o Elektrėnų švietimo paslaugų centras – mokytojų sutikimą viešinti.

Geroji patirtis – vaizdo pamoka

Nuotolinis mokymas buvo iššūkis mokytojams, mokiniams ir net jų tėvams. Per trumpą laiką reikėjo pasirinkti mokymo metodus, kurie kuo labiau patenkintų visų poreikius ir technines galimybes.

Šiandien noriu pasidalinti savo gerąja patirtimi, įgyta šiuo neįprastu laikotarpiu. Vienas iš mokymo būdų, kurį taikiau nuotolinio mokymo metu, buvo teorijos pateikimas mokiniams vaizdo pamokos formatu. Jį teko išbandyti asmeniškai dar prieš karantiną, dalyvaujant tarptautiniame „Globe“ projekte. Pamokai kurti pasirinkau Microsoft PowerPoint ir ActivInspire programas. Pamokų kūrimo eigoje abi šios programos leidžia įterpti įvairius video failus, nuotraukas ar judančius paveikslus. Taip pat į pamoką galima įterpti grįžtamojo ryšio klausimus, kurie leidžia mokiniui pasitikrinti pamokos supratimą. Vaizdo pamokoje leidžia pateikti užduotis bei sunkesnių užduočių sprendimą vizualiai paaiškinti. Svarbu atkreipti dėmesį į psichologų rekomendacijas apie dėmesio išlaikymo laiką ir pasirinkti tinkamą vaizdo pamokos trukmę. Aš pasirinkau vaizdo įrašo trukmę iki 15 minučių. Tai labai panašus laikas dėstant pamokos teoriją mokykloje. Kitą laiką palikau savarankiškam užduočių atlikimui ir įsivertinimui. 

Sukurtą pamoką įrašius Zoom platformoje, įkeliu į Youtube kanalą. Youtube kanalas turi galimybę peržiūras matyti tik asmenims, kurie gauna nuorodą. Pašaliniai asmenys pamokos nemato, o mokytojas gali stebėti tikslų peržiūrų skaičių. Atlikus savo pamokų peržiūrų statistiką, pastebėjau, kad mokiniai pamokas žiūri po kelis kartus, greičiausiai pirmą kartą aiškindamiesi teoriją, kitą kartą atlikdami užduotis. Pavyzdžiui, penktos klasės, kurioje yra 26 mokiniai, vaizdo pamokos buvo peržiūrimos net iki 48 kartų. 

Šis asinchroninis mokymo būdas turi savų privalumų. Mokiniai gali patys pasirinkti tinkamą jiems pamokos atlikimo laiką. Jei kažko nesuprato ar pamiršo, gali grįžti ir dar kartą peržiūrėti vaizdo medžiągą. Ribotas vaizdo pamokos laikas nesukelia mokiniui priešiškumo jausmo ir motyvuoja darbui. Šio metodo minusas – tiesioginio klausk-atsakyk kontakto stoka. Tačiau tai spręsti padeda įvairios bendravimo platformos (pvz., TAMO pranešimai, Messenger ir pan.).

Pabaigai noriu pridurti, kad kiekvienas pasirinktas mokymo būdas buvo geras, kiekvienas turėjo savo pliusų ir minusų. Tačiau tikro mokymo mokykloje, kai mokytojas su mokiniu bendrauja gyvai, niekada nepakeis.

Pateikiu kelių video pamokų pavyzdžius:

1. Biologijos pamoka 8 klasei „Nervų sistema“, kurta Microsoft PowerPoint programa

2. Chemijos pamoka 8 klasei „Vandenilis“, kurta ActivInspire programa

 

Elektrėnų „Ąžuolyno“ progimnazijos 

Biologijos-chemijos mokytoja

Kristina Stankevičienė

 

 

Konfliktai ir jų valdymo būdai. Vievio gimnazijos socialinė pedagogė metodininkė Aistė Apyvalienė

Kelių į mokinio sėkmę beieškant: diferencijavimas, individualizavimas, aukštesniųjų gebėjimų kritinio mąstymo ugdymas. Vievio gimnazijos anglų kalbos vyr. mokytoja Elina Šablinskaja

Kietaviškių pagrindinės mokyklos matematikos mokytojos ekspertės Danutės Gudelienės padalomoji medžiaga tema „Pažangą skatinantis grįžtamasis ryšys“

Vievio Jurgio Milančiaus pradinės mokyklos 1 PUG projektinė veikla „Draugų mokykla“

Ieškodama naujų, įdomesnių būdų nuotoliniam ugdymui, savaitės veiklą apie draugystę pradėjau istorija apie peliuką, kuris apsigyveno mokykloje. Dažnai užsimindavau vaikams, kad pas mus grupėje gyvena kažkoks peliukas, nes kartais nerasdavome savo vietose daiktų. Vaikus skatindavau garsiai ir aiškiai kalbėti, lyg kažkas girdėtų, arba, atvirkščiai, tyliai žaisti, nes kažkas miega. Taip atsirado istorija apie peliuką Tuką. Karantino metu jis, aišku, nuobodžiavo ir nutarė aplankyti vaikus. Plėtodami savaitės temą vaikai pagamino jam draugą (iš plastilino, molio, sūrios tešlos, popieriaus). Draugą apibūdino sutapatindami su savimi, kas yra įprasta priešmokykliniame amžiuje. Apgyvendino jį (name, pievoje, kūdroje ir pan.). Ir galiausiai sukūrė jo pažinties ir draugystės su peliuku istoriją. Vaikai ir tėveliai labai susidomėjo šiuo projektu, per dieną gaudavau apie 160 komentarų, nors įprastai jų būdavo žymiai mažiau. Net per išeigines siuntė man nuotraukas su paaiškinimais (draugai geria kavą, draugai surado dar vieną draugą ir pan.). Ieškodama idėjų mokslo metų pabaigai nutariau išleisti knygelę, tad paverčiau vaikų istorijas eilėraštukais ir tekstais. Sutalpinau knygoje ir įdomiausių akimirkų, mielų prisiminimų, mėgstamiausių žaidimų bei darbelių nuotraukas. Kadangi šios knygelės turiniu dėl vaikų asmeninių nuotraukų pasidalinti negaliu, parengiau kitą variantą, kuriuo ir dalinuosi  gal kam pravers. 

 

Įkeliu ir filmuką apie peliuką: Istorija apie peliuką Tuką, kuris apsigyveno mokykloje

Gal šį pasakojimą kiekviena mokytoja interpretuos savaip! Puikios, tegu ir kitokios, mokslo metų pabaigos!

 

Vievio Jurgio Milančiaus pradinės mokyklos priešmokyklinio ugdymo pedagogė, metodininkė Svetlana Kunauskienė

Pažintis su skrabalais

Šį kart susipažinome su skrabalais ir Karoliu Šileika. Karolį galima išvysti įvairiuose koncertuose bei televizijos projektuose. Šiuo sunkiu laikotarpiu Karolis savo muziką dovanoja ir Lietuvos daugiabučių gyventojams! 

Ačiū jam už puikią pamoką! Vaikai labai sužavėti. 

Kaip gaila, kad Zoom pamokų laikas ribotas.

Mokytoja Asta Pranukevičienė

Vievio Jurgio Milančiaus pradinės mokyklos nuotolinė pamoka tema „Keliaukime aplink Lietuvą pėsčiomis“

Pamokos tema: „Mes mylim Lietuvą“, 3 klasė.

Virtuali pamoka su Šarūnu Dignaičiu tema „Keliaukime aplink Lietuvą pėsčiomis“. 

Vievio Jurgio Milančiaus pradinės mokyklos 3a klasės mokinukai virtualioje pamokoje susipažino su Šarūnu Dignaičiu. Šarūnas aną vasarą per 40 d. įveikė 1332 km, keliaudamas aplink Lietuvą tam, kad padėkotų mokytojams. Didelė kuprinė, palapinė ir pirmyn. 
 
„Nieko negali planuoti, dažniausiai viskas yra kitaip nei suplanuota", – sakė jis. Daugybė klausimų bei padėkų skriejo mūsų svečiui. Dabar tik beliko laukti, kada baigsis karantinas. Ačiū Šarūnui Dignaičiui už puikią pamoką!
 
Mokytoja Asta Pranukevičienė