ELEKTRĖNŲ ŠVIETIMO PASLAUGŲ CENTRO PEDAGOGINĖ PSICHOLOGINĖ TARNYBA (toliau – PPT) yra pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai įstaiga. PPT teikia nemokamas švietimo paslaugas.
PPT TIKSLAS
Didinti specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčių asmenų ugdymosi veiksmingumą, psichologinį atsparumą, teikiant reikalingą informacinę, ekspertinę ir konsultacinę pagalbą mokykloms ir mokytojams.
Vertinimo tikslas – atliekant mokinio Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimą, teikti rekomendacijas dėl ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo, formaliojo profesinio mokymo programų, neformaliojo vaikų švietimo programų (toliau – programa) pritaikymo, individualaus ugdymo plano rengimo, specialiųjų mokymo ir techninės pagalbos priemonių, skirtų ugdymui, ugdymosi aplinkos pritaikymo (toliau – ugdymo pritaikymas), taip sudarant sąlygas specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiam mokiniui pagal gebėjimus mokytis, įgyti išsilavinimą ir kvalifikaciją.
PPT FUNKCIJOS
- Įvertinti asmens galias ir sunkumus, raidos ypatumus bei sutrikimus, pedagogines, psichologines, asmenybės ir ugdymosi problemas, specialiuosius ugdymosi poreikius, prireikus skirti ugdymo pritaikymą ir (ar) reikalingą švietimo pagalbą, siūlyti ugdymo formą, būdus, metodus. Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo ir ugdymo pritaikymo ir (ar) švietimo pagalbos skyrimo duomenys fiksuojami Mokinių registre.
- Įvertinti vaiko brandumą mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo programas.
- Konsultuoti specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių asmenybės ir ugdymosi problemų turinčius asmenis, jų tėvus (globėjus), mokytojus, specialistus bei teikti psichologinę pagalbą.
- Teikti metodinę pagalbą mokytojams, specialistams ir tėvams (globėjams).
- Formuoti mokyklos bendruomenės ir visuomenės teigiamą požiūrį į specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių ir ugdymosi problemų turinčius asmenis.
- Kaupti, analizuoti ir vertinti informaciją apie savivaldybės teritorijoje gyvenančius specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčius asmenis, jų problemas, ugdymo organizavimą, pagalbos teikimo veiksmingumą.