
Spalio 24 d. Kretingos Simono Daukanto progimnazijoje vyko „Tūkstantmečio mokyklų“ (TŪM) programos kultūrinio ugdymo koordinatorių susitikimas, subūręs įvairių Lietuvos mokyklų atstovus patyriminei dienai, skatinusiai apmąstyti kūrybiškumo, kultūros ir ugdymo sąsajas.
Renginys vyko kaip gyvas kūrybinis procesas, leidęs dalyviams praktiniu būdu išbandyti, kaip į kiekvieną mokomąjį dalyką galima integruoti kultūrinio ugdymo elementus. Šie elementai veikia kaip pagalbinės priemonės, kurios padeda mokiniams giliau įsitraukti į mokymosi procesus, lavina vaizduotę ir plečia suvokimo ribas.
Svečiai apžiūrėjo progimnazijos kūrybines erdves, kuriose gimsta tarpdisciplininiai projektai, o vėliau virtualiai keliavo po Kretingos miesto objektus, susipažindami su tarpdisciplininio meno ir edukacijos centro „Dagys“ veiklomis bei jų sąsajomis su TŪM programos principais.
Dalyviai praktikuodamiesi įsitraukė į fotografijos, filmavimo, medijų kūrimo procesus, kurie, kaip pabrėžta diskusijų metu, padeda vizualizuoti sudėtingas mokslo temas ir stiprina mokinių gebėjimą mokytis per patirtį. Refleksijos metu buvo kalbėta apie tai, kaip kultūra kuria vertę mokykloje – ne tik kaip meninė raiška, bet ir kaip būdas formuoti mokymosi aplinką, kurioje mokinys tampa kūrėju.
Diskutuota ir apie tai, kaip atsisakyti veiklų, kurios tik imituoja pažangą, bei kaip išsaugoti autentišką ryšį tarp kūrybos, mokslo ir ugdymo tikslų.
Kretingos Simono Daukanto progimnazijos patirtis parodė, kad tvariai kuriamas kultūrinis ugdymas – tai kelias į gilesnį pažinimą ir bendruomenės stiprėjimą. Čia įkurtas tarpdisciplininio meno ir edukacijos centras „Dagys“ atviras visiems – tiek lankytojams, tiek įvairioms bendradarbiavimo formoms, kviečiantis kurti, tyrinėti ir dalintis patirtimis.
Renginio akimirkas dovanoja mokyklinės fotografijosstudija Happy












