Ieškodama naujų, įdomesnių būdų nuotoliniam ugdymui, savaitės veiklą apie draugystę pradėjau istorija apie peliuką, kuris apsigyveno mokykloje. Dažnai užsimindavau vaikams, kad pas mus grupėje gyvena kažkoks peliukas, nes kartais nerasdavome savo vietose daiktų. Vaikus skatindavau garsiai ir aiškiai kalbėti, lyg kažkas girdėtų, arba, atvirkščiai, tyliai žaisti, nes kažkas miega. Taip atsirado istorija apie peliuką Tuką. Karantino metu jis, aišku, nuobodžiavo ir nutarė aplankyti vaikus. Plėtodami savaitės temą vaikai pagamino jam draugą (iš plastilino, molio, sūrios tešlos, popieriaus). Draugą apibūdino sutapatindami su savimi, kas yra įprasta priešmokykliniame amžiuje. Apgyvendino jį (name, pievoje, kūdroje ir pan.). Ir galiausiai sukūrė jo pažinties ir draugystės su peliuku istoriją. Vaikai ir tėveliai labai susidomėjo šiuo projektu, per dieną gaudavau apie 160 komentarų, nors įprastai jų būdavo žymiai mažiau. Net per išeigines siuntė man nuotraukas su paaiškinimais (draugai geria kavą, draugai surado dar vieną draugą ir pan.). Ieškodama idėjų mokslo metų pabaigai nutariau išleisti knygelę, tad paverčiau vaikų istorijas eilėraštukais ir tekstais. Sutalpinau knygoje ir įdomiausių akimirkų, mielų prisiminimų, mėgstamiausių žaidimų bei darbelių nuotraukas. Kadangi šios knygelės turiniu dėl vaikų asmeninių nuotraukų pasidalinti negaliu, parengiau kitą variantą, kuriuo ir dalinuosi – gal kam pravers.

Filmukas apie peliuką

Gal šį pasakojimą kiekviena mokytoja interpretuos savaip! Puikios, tegu ir kitokios, mokslo metų pabaigos!

 

Vievio Jurgio Milančiaus pradinės mokyklos priešmokyklinio ugdymo pedagogė, metodininkė Svetlana Kunauskienė